Java - Kalıtım #3 Yapılandırıcıların Çağrılma Sırası

Salı, Mayıs 12, 2015 kustemura 0 Yorum


Bir sınıf hiyerarşisinde türetilme sırasına göre çağrılırlar .Yani üst sınıftan alt sınıflara doğru bir şekilde. Bunu basit bir örnek ile ele alalım.
class A {
 A() {
  System.out.println(" Ben A'nın Yapılandırıcısıyım !");
 }
}

class B extends A {
 B() {
  System.out.println(" Ben B'nin Yapılandırıcısıyım !");
 }
}

class C extends B {
 C() {
  System.out.println(" Ben C'nin Yapılandırıcısıyım !");
 }
}

class CallingConstuructors {
 public static void main(String args[]) {
  final C c = new C();
 }
}
Programın Çıktısı : 
 Ben A'nın Yapılandırıcısıyım !
 Ben B'nin Yapılandırıcısıyım !
 Ben C'nin Yapılandırıcısıyım !
Mantıklı olarak bu çağrılmanın sebebi bellidir.Bir üst sınıf hiçbir şekilde bir alt sınıfın bilgisine sahip değildir.

0 yorum :